Logistiek, magazijn en verzending


Logistiek lijkt vaak het sluitstuk en in het uitgeefproces is dat ook vaak zo. Het is belangrijk, anders heeft uw abonnee geen tijdschrift of komt het niet op tijd.  Ook kan het gaan om een nazending van een tijdschrift of een ander aan het tijdschrift gekoppeld product (zoals een cadeau) die verzonden moeten worden. Uiteraard werkt S.P. Abonneeservice samen met de verzendhuizen of drukkers. Een greep uit onze mogelijkheden worden in de volgende onderdelen toegelicht.


Retouren service                                                                    
Retourzendingen komen vaak voor, veelal veroorzaakt door verouderde data. Verschijnt een tijdschrift tien keer per jaar, betekent dit dat doorgaans 1% van uw oplage niet te bezorgen is. In 5 jaar betekent dit 5% van de oplage en dus omzet.  S.P. Abonneeservice heeft een aantal retourservice diensten die foute adressen en dus retouren voorkomt. Zo worden de adressen regelmatig automatisch vergeleken met de verhuis adresgegevens van PostNL en worden retouren door ons uitgezocht, sturen we mails naar het adres van de klant men zoeken we online en passen we het adres aan.



Optimale posttarieven (nationaal en internationaal)     
Omdat S.P. Abonneeservice samenwerkt met postverwerkers kunnen we gebruik maken van volume portokortingen en dat geldt ook voor verwerkingskosten als sealen. Ook splitsen we m.b.v. onze software wat in Nederland, België  en buitenland verzonden moet worden en bepalen we  telkens of het ‘enkel of per pakket‘ verzonden kan worden en wat het gunstigste tarief is.  Zo splitsen we zelf in voorkomende gevallen een stapel tijdschriften (pakket) in kleinere delen opdat we gunstige tarieven kunnen hanteren. Bovendien hebben we voor de verzending in België een eigen registratie bij de Belgische Post en kunnen we hierdoor ook directe voordelen zoals voordelige ‘periodieken verzending’ voor u toepassen.



Porto vermijding      
Best een raar woord, maar S.P. Abonneeservice zorgt ervoor dat als het even kan, vermeden wordt dat iets per post wordt verstuurd en dus portokosten met zich meebrengt. Zo streven we -logisch natuurlijk- ernaar, om zoveel mogelijk per mail en of online te communiceren. Automatische incasso (geen factuur en aanmaningen verzenden) is hiervan een praktisch voorbeeld en zorgt ook nog eens voor snelle betaling. Uiteraard zorgen we samen met u voor de kwaliteit van de gegevens opdat we, zoals eerder gezegd, niet iets voor niets versturen. Overigens is alles wat wij doen ‘AVG-proof’ en voldoen we aan de strenge regels van de in recent ingevoerde ‘datawetgeving’ AVG.


(voorkomen) Bezorgklachten           
Als abonnees helaas toch bezorgklachten hebben, heeft S.P. Abonneeservice daar een optimaal met uw website geïntegreerde oplossing voor. Wij plaatsen een bezorgklachten ‘formulier’ in uw website, echter zodanig dat de abonnee daar actuele informatie ziet. Bijvoorbeeld wanneer de edities is of wordt verzonden. Hij kijkt op de website in het klachtenformulier en ziet direct dat de editie nog verstuurd moet worden. Dus dient de klant geen klacht meer in en voorkomt het uitzoekwerk, telefoon en dus tijd. Ook kunnen in dit formulier andere boodschappen worden gegeven, wat ook weer voorkomt dat abonnees onnodig contact opnemen of klachten indienen over de bezorging.




Losse exemplaren in de Webshop          
Het komt regelmatig voor dat abonnees losse exemplaren willen van tijdschriften. Dat is dan  voor de abonnee een aardige zoektocht om het juiste tijdschrift en editie  te vinden tussen alle tijdschriften van andere uitgevers die de abonnementen dienstverlener servicet en op z’n website laat zien. S.P. Abonneeservice plaatst echter al uw tijdschriften bij elkaar in uw site of webshop zonder last te hebben van andere tijdschriften. We plaatsen het zoals gezegd in uw look- en feel, zodat u niet hoeft te concurreren met andere titels waardoor abonnees onnodig worden afgeleid. De klant is razendsnel bij datgene wat hij wil en bestelt met gemak.

Nieuwe style: Shop

(welkomst) cadeau’s           
We hebben in de loop der jaren best wel welkomstgeschenken voor nieuwe abonnees  opgeslagen en verzonden, maar het kan altijd nog groter en meer. S.P. Abonneeservice kan alles voor u opslaan en verzenden, zelf hele grote dozen. Omdat de gay pride in augustus 2021 niet doorging, bedacht de uitgever van het tijdschrift Winq, een actie. Dat jaar zijn er a.g.v. de pandemie geen uitbundige Gay Pride-feesten, maar door jezelf deze stampvolle Winq Pride Box (t.w.v. ruim 230 euro) cadeau te doen, is het toch nog bal! De doos zat vol met leuke verrassingen zoals; verzorgingsproducten, bioscoopkaartje, sportbroek, kunstkorting, wijn en  nog veel meer. S.P. Abonneeservice heeft in korte tijd veel pride boxen geregistreerd in de abonnementen systemen, maar natuurlijk ook de dozen naar de abonnees verzonden. Dat was best een volume klus en onze opslag stond snel helemaal vol met groet dozen. Omvang en hoeveelheid maakt dus niet uit, want ook voor dit soort speciale verzend diensten kunt u ook terecht bij S.P. Abonneeservice

Nieuws: Pride boxen