Marketing


Marketing is een belangrijk bedrijfsmiddel om de omzet ook daadwerkelijk te halen. Je bent er door in contact met de bestaande klanten en werft nieuwe abonnees. We vergeten best wel eens de bestaande abonnees en gaan op zoek naar nieuwe. Toch ? Maar lopen de abonnees dan niet weg (opzeggen)?           S.P. Abonneeservice is geen marketingbureau dus schets voor u geen marketingvisie en of beleid. Ook de ontwikkeling van marketingcampagnes doen wij niet. Wat we wel doen is de ondersteuning van alles wat bij marketing komt kijken. Van data verzamelen tot inrichten van campagnes. Wij denken altijd graag met u mee.


Abonnee-aanmeldformulieren
Om je als abonnee aan te melden, al dan niet n.a.v. een actie, moeten een aantal gegevens worden gevraagd van de abonnee. Deze gegevens worden als het ware in een scherm onder elkaar gezet en moet de abonnee invullen. Het komt vaak voor dat uitgevers die aanmeldformulieren (schermen) nog beter willen vormgeven, bijvoorbeeld vormgeven in de look& feel van het tijdschrift. S.P. Abonneeservice heeft een ‘state of the art’ aanmeldformulier, in de look & feel van de titels voorzien van uiterlijke kenmerken en invulblokjes zoals een ‘echt’ formulier eruit ziet. Dus, modern, gestructureerd en professioneel, zodat het de potentiële abonnee makkelijker maakt om abonnee te worden. 


 

Upsell in aanmeldformulieren
Voor een aantal tijdschiften is bij het aanmelden van een nieuwe abonnee, een mogelijkheid in het aanmeldformulier ingebouwd om een extra aanbieding te doen bij bevestiging van de aanmelding. Hierbij kan je denken aan een langere periode voor een interessante prijs. Dit aanbod ziet de klant net voordat hij de bestelling van het abonnement afrondt. Een mooi voorbeeld van upsell bij bestellen/aanmelden is bij McDonald’s, want in het bestelscherm zie je bij het afronden van de bestelling  nog wat extra’s voor een klein bedrag. Het werkt echt om zo uw omzet te verhogen!

 

customer journey voor nieuwe abonnees
Naast aanmeldformulieren voor nieuwe abonnees hebben we ook een online aanmeldproces. We zijn op basis van het aanmeldformulier verder gegaan en hebben we de klantenreis (customer journey) van nieuwe abonnees onder de loep genomen en hebben we nadat een nieuwe abonnee zich aanmeldt, 7 stappen ingericht te weten; 1) Aanmelden,2)bevestigen, 3) brief van uitgever, 4) verzending, 5) facturatie, 6) opzeggen, 7) terugwinnen.  Allemaal voorzien van teksten en vooral de mogelijkheid om het met uw eigen look& feel te voorzien.


‘pre-ordering’
In de corona tijd zijn lang niet alle winkels open geweest en bleek dat nieuwe edities van tijdschriften niet overal op tijd beschikbaar waren. Dit overkwam ook het tijdschrift ‘Smaak van Italië’. De uitgever heeft een actie opgezet en bood daarom aan om het nieuwe nummer eerder apart te bestellen. Pre-ordering biedt voordelen want je hebt de nieuwste editie snel in huis en de uitgever betaalt de verzendkosten. Kijk maar naar de pre-order actie van ‘Smaak van Italié’. Het online pre-order formulier is gemaakt  m.b.v. de nieuwe online formulieren van S.P. Abonneeservice. Het resultaat is (in dit geval) er 200 losse exemplaren zijn besteld d.m.v. pre-ordering.

Pre-order formulier

 

Nog even een omzetverhogen… (door Single Item)
Je kunt inspelen op emotie van de lezer door bijvoorbeeld tijdens de donkere dagen in najaar abonnees extra te verrassen door een speciale aanbieding onder de aandacht te brengen. Bijvoorbeeld een nieuw boek, een pakket ‘oude’ edities of een speciaal thema pakket enz. Kortom, mogelijkheden genoeg om nog te proberen extra omzet te bewerkstelligen. Dit soort aanbiedingen worden meestal op een website vermeld of in een eMail campagne. Om te voorkomen dat de abonnee bij het willen bestellen ‘verdwaalt’ in een aantal pagina’s, klicken of moet zoeken in een productcatalogus, heeft S.P. Abonneeservice een online dienst ontwikkeld genaamd ‘single item’ . Single Item is een mogelijkheid om een online aanbieding te doen van een product met daarbij bestelbutton die direct doorklikt naar een bestelformulier zodat de abonnee direct kan bestellen en betalen en we snel kunnen leveren. Kortom geen verslapping van aandacht door overal terecht te komen, maar direct bij het te bestellen product, formulier invullen, betalen en klaar. De klant krijgt een bevestiging en indien wenselijk, kan de klant ook de bestelling tracken en tracen. Bij S.P. Abonneeservice hebben we inmiddels voor een aantal uitgevers dit ingericht voor boeken, die zodanig makkelijk en goed verkopen dat menig boekhandel jaloers zou zijn op de verkochte aantallen.


Ledenpassen
Klantenbinding  is erg belangrijk, want dat zorgt voor een positief gevoel als de abonnee de naam van het tijdschrift of uitgever hoort of ziet. En, dat zorgt weer voor ‘klantentrouw’ zodat het abonnement blijft lopen. Natuurlijk is de kwaliteit van het tijdschrift erg belangrijk, evenals frequentie en prijs. Steeds meer kan je een leden(voordeel)pas krijgen of kopen die ervoor zorgt dat je een korting krijgt bij het product of dienst of een ander exclusief (alleen voor leden) voordeel, zoals korting bij anderen zoals adverteerders. Uiteraard is dit ook weer een extra mogelijkheid en dus voordeel voor uw adverteerders. Een van de tijdschriften waarvoor S.P. Abonneeservice abonnementen dienstverlening uitvoert is Motor een tijdschrift titel van UITGEVER ? en is een belangrijk tijdschrift voor motor liefhebbers. De abonnees hebben begin allemaal een ledenpas ontvangen die direct voordeel biedt door korting bij producten en of diensten van de adverteerders in het tijdschrift of korting bij evenementen. S.P. Abonneeservice verzorgt niet allee de administratie van de ledenpassen, maar maakt ze ook (incl. personalisatie) en verstuurt ze. U heeft er geen omkijken naar.


 

Opzegging en automatische aanbieding
We weten allemaal dat abonneebehoud belangrijk is en dat er vaak veel aanbiedingen volgen als je wilt opzeggen. Probeer het telefoonabonnement maar eens op te zeggen en je krijgt een aanbieding om te blijven. Dat principe hebben we ook t.b.v. de tijdschriften-abonnementen, die door S.P. Abonneeservice worden geservicet, geregeld. Het proces is als volgt; zodra een abonnee opzegt, krijgt de abonnee een bevestiging van z’n opzegging met daarin een link naar een speciale aanbieding, Dit is vaak een prijsaanbieding, maar kan natuurlijk ook anders zijn.  Op deze manier worden abonnees weer behouden en dat vaak voor een wat langer tijd. Wij hebben voorbeelden te over.