20 seconden!! Een Nederlands record?

Één van de belangrijkste taken van ons bedrijf is de klantenservice. Natuurlijk doen we veel meer; facturatie, debiteurenbeheer, verzendingen maken, het werven en behouden van abonnees, management informatie geven aan uitgevers etc.

Maar het klantcontact blijft toch een hele belangrijke component. We hebben een trouwe groep medewerkers en een zelf gebouwd klantenservicesysteem, Quartz. Dat systeem is ervoor gemaakt om alle informatie snel naar boven te kunnen halen, zodat we de abonnees met kennis van zaken te woord kunnen staan. Natuurlijk wordt heel veel per mail of via Quartz afgehandeld, maar telefonisch contact blijft belangrijk. Wij handelen per jaar ongeveer 25.000 telefoontjes af.

Een hele belangrijke indicator is de wachttijd voor de beller.
Uit onderzoek van de consumentenbond bij een aantal klantenservice-afdelingen van telefoonproviders blijkt dat de wachttijd gemiddeld 5 minuten is, met uitschieters naar ruim 25 minuten.
En na die 5 minuten krijgt men nog een keuzemenu, wat ook gemiddeld 2 minuten kost.
Dus gemiddeld krijgt u na 7 minuten iemand aan de lijn.
https://www.consumentenbond.nl/internet/bereikbaarheid-klantenservice


Zo niet bij S.P. Abonneeservice. Wij hebben geen keuzemenu en na gemiddeld 20 seconden (!!) krijgt de beller een vriendelijke en deskundige dame aan de lijn die vraagt waarmee zij u kan helpen.
Zijn we daarmee de snelste klantenservice van Nederland?