Whitepapers, kennis en achtergrond

Om uitgevers te inspireren volgen wij markt, media en tijdschrift ontwikkelingen en zijn wij constant op zoek naar vernieuwingen en kennis. Graag willen we een aantal onderwerpen met u delen zodat u nog meer inspiratie krijgt.

Abonnementen zijn springlevend, Nico Moen 2019
In aantal powerpoint slides legt Nico Moen (conultatant) uit waarom het abonnementen verdienmodel springlevend is en nog elke dag uitbreidt.


Tijdschrift Innovatie, Peter Stoker 2020
Innovatiedeskundige Peter Stoker legt in een 10 minuten video uit wat innoveren is, hoe je  het aanpakt en welke valkuilen er zijn.

Bekijk hem hier.


Abonnee verjonging, Nico Moen 2020
Studenten van de Hogeschool InHolland hebben in een case uitgewerkt wat zij adviseren als je het abonneebestand wilt verjongen. Best verrassend hoe zij erover denken. Laura Lems en Nico Moen lichten dit onderzoek toe in een 10 minuten video.

Bekijk hem hier.


Succesvol door Online groei, Irina Stutvoet, 2020
Vaktijdschrift/krant voor de bouw, COBOUW van Vakmedianet, stond voor de uitdaging om online te gaan en dan ook nog te groeien. Uitgever Irina Stutvoet legt in deze 10 minuten video uit hoe ze dat heeft aangepakt.

Bekijk hem hier.


Kennisbrochure data, S.P. Abonneeservice, 2021
Klik door naar de whitepaper data aan en u krijgt een goed beeld van wat data is en wat je eraan hebt en ermee kunt. Ook is in deze kennisbrochure beschreven hoe S.P. Abonneeservice met data omgaat en dat je bijvoorbeeld als klant ook een datadashboard kunt gebruiken.


Abonnementen Onderzoek, NIBUD 2021
Het onafhankelijk instituut NIBUD onderzoekt regelmatig het gebruik van abonnementen. In het onderzoek van 2021 bleek best wel verrassend dat het aantal abonnementen per huishouden was toegenomen van 11 naar 14. Het aandeel tijdschriften bij alle abonnementen is 40% en is sinds 3 jaar best stabiel. Lees nog veel meer uitkomsten en inspiraties.

Bekijk hem hier.